måndag 9 januari 2012

Imponerande !!

Jag satt nu här på kvällskvisten och kollade bloggar och hittade en blogg eller rättare sagt ett inlägg som jag tyckte var otroligt insperarande. Tjejen skriver i inlägget om sin kropp och berättar att hon står för den hon är, vilket är otroligt starkt, Tänk om vi tjejer( och killar ) var såna som inte brydde sig om massa kommentarer, jag bryr mig. Så därför älskar jag när jag hittar såna här personer, på nätet eller i verkliga livet..

Jag länkar till inlägget, men lägger inte upp bilden eftersom hon hon kanske inte skulle uppskatta det. Hon skriver mycket om åsikter och ja, politik? 

checka in klickaHÄR!!


jag tänker nu på hur jag känner igen mig lite, folk klagar väldigt mycket över folk som är " tjocka ", "kraftiga" "mulliga" vilket jag faktiskt kan tycka är snyggt! 
men jag kan också känna igen mig i det där.
Folk verkar inte förstå att smala också kan ta illa upp när man nämner det.
Visst jag har accepterat min kropp, men är jag nöjd och självsäker med den?
Nej inte på långa vägar!
Jag blir ledsen bara när min närmsta vänner har sagt ; men du är så lång, smal och fin?  Jag vet att dem absolut inte menar illa
men det för mig känns som ett hugg i ryggen. Hela livet har jag fått höra fördomar om anorexia , men jag har alltid ätit relativt bra, jag är inte rädd för mat, jag anser inte att jag är "tjock". Jag är smal, Föör smal.


Jag har inga "Kvinliga" former alls! 
och jag kommer heller aldrig få det, eftersom det har med gener och göra.
och hela min familj har högämnes omsättning vilket gör att jag förbränner mycket.


Men vet ni? 


TACK vare det här inlägget jag läste nyss hos den här enastående kvinnan, ska jag jobba mer på att acceptera mig själv, jobba på det jag vill förbättra !
God natt och puss på er!





Det är inte okej att kopiera och använda mina bilder. Copyright gäller

1 kommentar:

Amanda sa...

hej, vill du enkelt få en länkning på min blogg, samtidigt som du kan tjäna pengar på din blogg? klicka in på länken & läs hur du ska göra så är du guld värd! :) http://ssmileyface.blogg.se/2012/january/lots-of-love.html#comment
kram<3