lördag 28 maj 2011

Folk rår inte alltid för det !

Satt precis i ett forum och läste igenom lite där ämnet var : Vad är oattraktivt ?
Det som kom upp var dålig hygien av olika dess slag och taskig personlighet i olika versioner
och visst det kan jag förstå. Taskig attityd är förjävligt ( och då menar jag inte att man bara har en kass dag, det har alla! ) men just såna där personer som alltid är lika mycket skitstövlar. Det gillas inte !

Men det som faktiskt gjorde mig smått sur är när genetiska saker kommer på frågar, asså visst kan man väl tycka att olika är snyggt men sen sitta på en forum och hacka på en person för att den ser ut på ett visst sätt. exempel:

Person 1 : Tycker snusare är oattraktivt
Person 2 :  Du är oattraktiv, du har inga läppar och för stor näsa!

Nu ville jag inte ange användar namnen eftersom jag har läsare från detta comunity. Men deras "bråk" ägerum i fem sidvisningar !
Och så säger jag såhär, folk rår inte alltid för att de ser ut på ett visst sätt. Visst asså, smaken är ju baken men jag tycker heller inte att man ska säga att tunna läppar, stor näsa , fettigt hår. Alla har vi olika gener i våra kroppar som gör att vi ser olika ut. Självklart kan väl jag tycka att nåt inte är snyggt hos en person men i allmänhet tycker jag inte att man ska ta i för mycket. Gå inte till angrep mot en person för hur den ser ut när det gäller grejer man inte kan ändra hur som helst. Hygien kan man förbättra liksom hur man är mot andra människor men springa till närmsta klinik för att ha in lite fett i läpparna och förminska en näsa gör man inte hur som helst ! Herregud !

Så, nu har jag avreagerat mig lite, och sagt min åsikt även om det kanske vart lite grötigt.

Vad tycker ni om det här jag nyss skrev om?
säg vad ni tycker :)

och ja. mycket möjligt att jag överreagerar.

Inga kommentarer: