fredag 19 augusti 2011

Har fått önskningar på att skriva mer om hur det känns med skolan ... så får väl skriva lite då c: men först... DAGEN !

Första lektionen idag var historia och vi körde på rätt bra från början med lite uppgifter. Det hade vi mellan 08.35-10:15 ungefär. Medan vi väntade på att svenskan började satt jag, Natalie och Kim vid skol-cafet och prata och peta på våra ipads ( som vi faktiskt MÅSTE ta hem varje dag, varje helg ! )
Svenska lektionen gick åt till lite namn lekar och den där pinsamma tysnaden som vart i klassen försvann en aning och vi lekte fruksallad. Nu kan jag alla namnen i klassen c: Till lunch fick vi idag örtkryddad kyckling file med grönsaksrisutto(stavning ?) helt okej !
Sista lektionen var grafisk kommunikation, vilket jag tror kommer bli en ämne jag både kommer tycka är svårt och bli hysterisk över många gånger, men även ett favorit ämne. Läraren påminner grymt mycket om en extra lärare från våla o.O

I allmänhet just nu tycker jag GUC verkar utmärkt och det kommer nog bli ännu bättre när klassen kommit ihop sig lite mer och man får börja ordentligt men ämnena. För första gånger på flera år tycker jag det ska bli kul och spännande att gå till skolan på Måndag !! dock är det ju tidigt morrnar som minskar de känslorna lite, men ändå :) Det känns även som att jag kommer passa in på nåt sätt eftersom det finns alla typer av människor. Jag känner att bara på det här två dagarna har jag börjat vara mer utav mig själv. Och hur awsome är inte det ?:D


Dock känns nästa schema liite tungt. med två föreläsningar på måndag ! men ändå. har tre "rikriga" lektioner. Gymnasiet är nog nåt jag kan vänja mig med :3

3 kommentarer:

Katarina sa...

Du verkar ha haft bra skoldagar!! :')
Känner du inte att du saknar din gamla skola, kompisar och alla som gick där??
Det gjorde jag iaf väldigt mycket när jag började gymnasiet för ett år sen! :o :)

San sa...

Så glad för din skull Lollo att det har gått bra och att du känner dig "hel" jag har varit nervös på dina vägnar... Hoppas det fortsätter lika positivt även om det som du skriver stundtals kommer bli jobbigt oxå, med skolarbete å sånt så hopppas jag resten blir bra! Kram Sussie

Lollo sa...

Katarina : Till viss del saknar jag gammla skolan, men mest lärare, att slippa lunch kuponger och mitt älskade, stora skåp jag hade ! Jag saknar liksom att min klass var så lättsam och vi hade verkligen roligt på lektionerna. Men jag tror det kan bli så med den här klassen också när vi lär känna varandra :)