tisdag 27 december 2011

Snart nytt år. Löften?




Ett "fel" vi ofta gör är att bygga upp så många måsten och löften som sen är jätte
svåra att hålla och bygger upp en oro eller stress!
Måsten? Ja visst finns det måsten, men skapa inte måsten runt
sånt du egentligen bara behöver göra till ett mål.
Ger man sig själv ett löfte, som att inte äta godis på ett år missar man ju ganska mycket !
tänk på alla mysiga tjejkvällar du missar ? Visserligen kan ni dippa grönsaker istället, men ett år?

Mitt löfte är inte att sluta äta godis, jag har ett mål att dämpa mitt godis ätande till fredagar till söndagar. Lika så med läsk. ( Om jag inte äter ute med kompisar) för hörrni! man måste ju unna sig saker ! Jag är otroligt socker beroende och nu som läst min blogg ett tag vet att jag gick i två veckor utan kolhydrater ( kolhydrater=socker) det gjorde skillnad. Men sen frossade jag i läsk, sen var jag på ruta ett igen ! men nu ska jag dämpa lite i taget. Inte sluta helt utan  gå ner mer och mer i mitt läsk och godis drickande och ätande

Ett annat löfte många ger : Jag SKA träna tre gånger i veckan !
Ge dig själv ett mål : Jag ska hitta nåt jag gillar att träna och börja med ett tränings tillfälle i taget i veckan. 
Jag kommer börja träna ( order från läkaren) så det är tyvärr ett måste men jag ska ta ett steg i taget och skapa ett motiverings mål som ger synlig skilland! Jag träna upp knäna och ryggen, men det syns ju inte riktigt ( även om jag kommer känna skillnad) men jag måste se det ! ( ajdå.. ett måste :c ) därför tänker jag försöka få en snygg mage.
Min är väldigt smal , ja, men jag gillar inte "formen" jag vill ha en sån där mage, Victoria secret modellerna har! sån vill jag skaffa !

Så bygg inte upp 2012 på än massa måsten. Gör upp mål och ta ett litet steg i taget. 
Det gäller ju också vad målet är. men det är ett tips som funkar för mig och får mig att må bra. Det behöver möjligtvis inte vara bra för just dig, en prova och passar det inte? prova nåt annat :) 

Måsten skapar bara press och skapar en oro och press. I allafall för vissa. Jag hatar måsten. Måsten får mig att tappa lusten





Det är inte okej att kopiera och använda mina bilder. Copyright gäller

Inga kommentarer: